Jessica
historyczka sztuki i kulturoznawczyni, doktorantka w Instytucie Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego. W latach 2017-2020 pracowała jako managerka Galerii Architektury SARP. Jako animatorka kultury działała z wieloma instytucjami w tym Silesią Film, NIAiU, NCK i BWA Katowice. Interesuje się antropologią architektury i przestrzeni. Pisze teksty naukowe i popularnonaukowe, a w wolnych chwilach recenzuje literaturę.
Agnieszka
kulturoznawczyni, fotografka, doktorantka w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Śląskiego w dyscyplinie nauk o kulturze i religii. Zajmuje się antropologicznymi badaniami praktyk turystycznych, a także antropologią wizualną. Jako edukatorka i animatorka kultury zajmuje się łączeniem dróg antropologicznych i artystycznych w przestrzeniach wykluczonych. Lubi siedzieć w pustej sali kinowej, nieskończenie długo rozmawiać o filmach i snuć się po Czarnobylskiej Strefie Wykluczenia.
Ania
kulturoznawczyni, studentka Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych przy Uniwersytecie Śląskim, poszerzonych o elementy teorii i estetyki muzyki na Akademii Muzycznej w Katowicach. Współzałożycielka Koła Naukowego LogISMos. W działaniach naukowych zajmuje ją problematyka specyfiki polskiego ludoznawstwa/etnologii/etnografii na tle nauk o kulturze, interesują ją także relacje intermedialne, zachodzące na styku muzyki i literatury.
Na co dzień uczy języka hiszpańskiego w szkole językowej, pisze teksty naukowe i recenzuje dla „ArtPapieru”. Interesuje się praktyką wizażową i korektą wszelkich tekstów.
Łucja
dziennikarka muzyczna, absolwentka katowickiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec, kulturoznawczyni i animatorka kultury, anglistka, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się muzyką dawną, muzyką tradycyjną i śladami jej zakorzenienia w życiu społecznym, a także muzyką współczesną. Na co dzień uczy dzieci i młodzież w szkole muzycznej, współprowadzi warsztaty tańca i muzyki tradycyjnej i współpracuje z “Ruchem Muzycznym”. Jest członkiem projektu Radical Polish Ansambl, którego celem jest odkrywanie powiązań muzyki współczesnej z muzyką tradycyjną i tym samym “odkopywanie” zepchniętych na margines elementów kultury ludowej.
Konrad
student Kolegium Indywidualnych Studiów Międzywydziałowych, zajmuje się badaniem relacji pomiędzy jednostką a społeczeństwem, a za pomocą odpowiednich narzędzi praktyk kultury działa na rzecz grup wykluczonych.
Jego zainteresowania skupiają się na praktycznym i kulturowym użyciu języka. Jest uczestnikiem, praktykiem i organizatorem debat oksfordzkich. W wolnych chwilach zajmuje się pisaniem krótkich utworów literackich i tekstów
krytyczno-kulturoznawczych.
Marta
kulturoznawczyni, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego. Od trzech lat współtworzy nieformalną grupę Mrówki Kultury, z którą organizuje warsztaty animacji kultury, wystawy fotograficzne i projekty kulturoznawcze. Jej zainteresowanie kulturą popularną koncentruje się na komiksach i grach komputerowych, gdzie obserwuje ich charakter społeczno-kulturowy.
Marcel
Natalia
etnolożka i kulturoznawczyni. Od 2015 roku koordynatorka projektów edukacyjno-kulturalnych w Świetlicy Krytyki Politycznej „Na Granicy” w Cieszynie. Wcześniej związana z prowadzonym przez Fundację Zofii Kossak Centrum Kultury i Sztuki „Dwór Kossaków” w Górkach Wielkich. Współorganizatorka cieszyńskiej edycji Objazdowego Festiwalu Filmowego WATCH DOCS. Prawa człowieka w filmie. Bierze udział w projekcie badawczym pt. Archiwum Historii Mówionej Śląska Cieszyńskiego – społeczny projekt otwarty pod kierownictwem dr hab. Grażyny Kubicy-Heller oraz Aliny Doboszewskiej. Współpracowała ze Stowarzyszeniem na Rzecz Odnowy i spółistnienia Kultur „Sałasz” oraz Teatrem CST, z którymi zrealizowała kilka projektów kulturalnych na pograniczu Beskidu Niskiego i Bieszczad oraz na Śląsku Cieszyńskim. Współpracuje również z Instytutem Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego, Miejską Biblioteką w Cieszynie i prowadzonym przez Stowarzyszenie im. Tadeusza Regera kwartalnikiem „Równość”.
Agata
zajmuje się pedagogiką teatru w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu, studiowała kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach i performatykę przedstawień na Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. Organizatorka i absolwentka kursu Laboratorium Pedagogiki Teatru, realizowanego cyklicznie we współpracy Teatru Zagłębia i Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu. Ukończyła program Partnerzy Teatroteki Szkolnej, organizowany przez Instytut Teatralny w Warszawie. Współpracowała lub współpracuje z Teatrem Śląskim w Katowicach, Ogólnopolską Offensywą Teatralną, „nietak!tem”, „ArtPapierem”, „e-teatrem”, „Opcjami”, „Czasem Kultury”, „Reflektorem”. Wraz z Iwoną Konecką i Julią Niedziejko popełniła także „spektakl, który nie powstał”. Miłośniczka Górnego Śląska, jogi i długich podróży pociągami.
Karolina
kocha Śląsk i zachwyca się nim, robiąc zdjęcia podczas długich spacerów. Mnóstwo czasu spędza na czytaniu, przygotowywaniu piosenek do studenckiego radia i selekcji memów. Uwielbia kawę i długie rozmowy.